[BETA][3.2][3.3] Kalender
-
- Mitglied
Du müsstest schon 4x den Termin anlegen, für jeden Wochentag einzeln und dann „Wiederkehrender Termin” auswählen und die entsprechenden Einträge vornehmen.
@ S.A.Green
Take the main_listener from 1.1.2 and test it.
@ S.A.Green
Re: [BETA][3.2][3.3] Kalender
Hi,
Sorry, I have to write in english... or finnish.
I tried to reach you through other routes, but it was impossible.
I have a finnish translate for this plugin. Do you want it?
I may also find a bug. Upcoming dates shows wrong date for a event on my forum.
Sorry, I have to write in english... or finnish.

I have a finnish translate for this plugin. Do you want it?
I may also find a bug. Upcoming dates shows wrong date for a event on my forum.
Hi,HJW hat geschrieben: @ S.A.Green
I currently have "main_listener" version 1.1.2, but when I write the confirmation of participation, it still writes the time, which is moved forward 7 hours. Adding and confirming participation in the created event done at 12:10 pm, but writes as in at 7:10 pm. There must be a line somewhere in the file that affects the time offset. Respectively, the function pulls the time from somewhere, but I don't know if it's tied to the phpbb forum setup time, the hosting company's server setup time, or the mysql database setup time.
-
- Mitglied
OK, then I have misunderstood. Unfortunately, I have no explanation for the error.
-
- Mitglied
Es scheint, dass ich ein ähnliches Problem habe. Ich habe vor Kurzem von 3.3.12 auf 3.3.14 aktualisiert. Nach dem Update werden in der Ansicht „Bevorstehende Termine“ die Zeiten -0800 Stunden vor dem geplanten Termin angezeigt. Ich befinde mich in der Zeitzone UTC -8. Wenn ich die Board-Einstellungen auf UTC +0000 ändere, werden die korrekten Zeiten angezeigt. Images uploaded below:
Dies ist der Kalendereintrag für ein Ereignis am 7. Februar 2025 um 19:00 Uhr.
https://ibb.co/mB8G6xZ
Dies ist dieselbe Veranstaltung in der Ansicht „Bevorstehende Termine“. Als Startzeit wird 11:00 Uhr (8 Stunden vorher) angezeigt. Beim Neujahrsfest und bei allen anderen Einträgen unter „Bevorstehende Termine“ werden die Zeiten 8 Stunden früher angezeigt.
https://ibb.co/rtk0xSn
Irgendwelche Ideen, wie man das beheben kann?
Dies ist der Kalendereintrag für ein Ereignis am 7. Februar 2025 um 19:00 Uhr.
https://ibb.co/mB8G6xZ
Dies ist dieselbe Veranstaltung in der Ansicht „Bevorstehende Termine“. Als Startzeit wird 11:00 Uhr (8 Stunden vorher) angezeigt. Beim Neujahrsfest und bei allen anderen Einträgen unter „Bevorstehende Termine“ werden die Zeiten 8 Stunden früher angezeigt.
https://ibb.co/rtk0xSn
Irgendwelche Ideen, wie man das beheben kann?
-
- Mitglied
Muss ich mir anschauen, allerdings muss ich auch erst etwas anderes fertig machen.
-
- Mitglied
Vielen Dank. Keine Eile. Ich freue mich auf die Lösung, wenn Sie die Ursache des Problems finden können.
Apologies for the English request for support...
I'm using v1.1.3 of this extension on a phpBB v3.3.14 install. Everything seems to work quite well except for the "Weekly Overview"/"Upcoming Dates" feature that is placed above the default phpBB header. There seems to be an issue related to timezones that is causing events to be listed as occurring the day BEFORE they are actually set.
This is only an issue with the "Weekly Overview"/"Upcoming Dates" feature; the full calendar display seems to work fine.
I would include screenshots along with a more detailed description, but that doesn't seem to be allowed...
Any assistance with this is appreciated.
Thanks!
I'm using v1.1.3 of this extension on a phpBB v3.3.14 install. Everything seems to work quite well except for the "Weekly Overview"/"Upcoming Dates" feature that is placed above the default phpBB header. There seems to be an issue related to timezones that is causing events to be listed as occurring the day BEFORE they are actually set.
This is only an issue with the "Weekly Overview"/"Upcoming Dates" feature; the full calendar display seems to work fine.
I would include screenshots along with a more detailed description, but that doesn't seem to be allowed...
Any assistance with this is appreciated.
Thanks!
- Scanialady
- Supporter
You can upload your screenshot to an image sharing service and link it here.
Where did you get your version of this calendar? According to the first post in this topic, the current version is 1.1.2, not 1.1.3
Sie können ihren Screenshot bei einem Bilderdienst hochladen und hier verlinken.
Woher stammt Ihre Version dieses Kalenders? Laut dem ersten Beitrag in diesem Thema ist die aktuelle Version 1.1.2, nicht 1.1.3
Where did you get your version of this calendar? According to the first post in this topic, the current version is 1.1.2, not 1.1.3
Sie können ihren Screenshot bei einem Bilderdienst hochladen und hier verlinken.
Woher stammt Ihre Version dieses Kalenders? Laut dem ersten Beitrag in diesem Thema ist die aktuelle Version 1.1.2, nicht 1.1.3
*Wenn von etwas kein Backup existiert, dann ist es nicht wichtig.
*Der Unterschied zwischen "Gast" und "Gastronom" liegt nicht nur in ein paar Buchstaben.
*Wenn das Auto in die Werkstatt soll, ist "Hier geht nix". - "Äh? Was geht denn nicht?" - "Ja NIX!" wenig hilfreich.
*Der Unterschied zwischen "Gast" und "Gastronom" liegt nicht nur in ein paar Buchstaben.
*Wenn das Auto in die Werkstatt soll, ist "Hier geht nix". - "Äh? Was geht denn nicht?" - "Ja NIX!" wenig hilfreich.
-
- Mitglied
Nein, die aktuelle Version ist die 1.1.3, siehe auch https://calendar.killifisch.info/viewforum.php?f=7 bzw. https://calendar.killifisch.info/viewtopic.php?t=141.
Gruß Joe
Gruß Joe